Irinotecan Hydrochloride Trihydrate

Katalog-Nr.S2217 Charge:S221706

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Technische Daten

Formel

C33H38N4O6.HCl.3H2O

Molekulargewicht 677.18 CAS-Nr. 136572-09-3
Löslichkeit (25°C)* In vitro DMSO 100 mg/mL (147.67 mM)
Ethanol 5 mg/mL (7.38 mM)
Water Insoluble
In vivo (Lösungsmittel einzeln und der Reihe nach zum Produkt hinzufügen.)
Homogeneous suspension
CMC-NA
≥5mg/ml Taking the 1 mL working solution as an example, add 5 mg of this product to 1 ml of CMC-Na solution, mix evenly to obtain a homogeneous suspension with a final concentration of 5 mg/ml.
* <1 mg/ml bedeutet schwer löslich oder unlöslich.
* Bitte beachten Sie, dass Selleck die Löslichkeit aller Verbindungen intern testet und die tatsächliche Löslichkeit geringfügig von veröffentlichten Werten abweichen kann. Dies ist normal und ist auf geringfügige Batch-zu-Batch-Variationen zurückzuführen.
* Versand bei Raumtemperatur (Stabilitätstests zeigen, dass dieses Produkt ohne Kühlmaßnahmen versendet werden kann.)

Vorbereitung von Stammlösungen

Biologische Aktivität

Beschreibung Irinotecan HCl Trihydrate ist ein Hydrochlorid-Trihydrat von Irinotecan (Camptosar, Campto, CPT-11), einem Topoisomerase I-Inhibitor mit einer IC50 von 15,8 bzw. 5,17 μM für LoVo-Zellen und HT-29-Zellen.
Ziele
Topo I
In vitro Irinotecan wird durch Carboxylesterasen zu SN-38 aktiviert, um mit seinem Target, Topoisomerase I, interagieren zu können. Irinotecan induziert ähnliche Mengen an spaltbaren Komplexen bei seiner IC50 in LoVo-Zellen und HT-29-Zelllinien. SN-38 induziert eine konzentrationsabhängige Bildung von spaltbaren Komplexen, die sich in LoVo-Zellen und HT-29-Zelllinien nicht signifikant unterscheidet. Die Zellakkumulation von Irinotecan ist deutlich unterschiedlich und erreicht in HT-29-Zellen durchweg höhere Werte als in LoVo-Zellen. Der Lacton-E-Ring von Irinotecan und SN-38 hydrolysiert reversibel in wässrigen Lösungen, und die Umwandlung zwischen den Lacton- und Carboxylatformen ist pH- und temperaturabhängig. Die Leber ist hauptsächlich für die Aktivierung von Irinotecan zu SN-38 verantwortlich. Bei gleichen Konzentrationen von Irinotecan und SN-38-Glucuronid ist die Rate der Beta-Glucuronidase-vermittelten SN-38-Produktion sowohl in Tumor- als auch in Normalgewebe höher als die aus Irinotecan gebildete. Irinotecan wird auch in Darm, Plasma und Tumorgewebe zu SN-38 umgewandelt. Irinotecan ist in SCLC-Zelllinien signifikant aktiver als in NSCLC-Zelllinien, während mit SN-38 kein signifikanter Unterschied zwischen histologischen Typen beobachtet wird.
In vivo In COLO 320-Xenografts induziert Irinotecan eine maximale Wachstumshemmung von 92 %. Eine Einzeldosis von Irinotecan erhöht signifikant die Mengen an Topoisomerase I, die kovalent an DNA in Magen, Zwölffingerdarm, Dickdarm und Leber gebunden sind. Gleichzeitig zeigt die mit Irinotecan behandelte Gruppe signifikant höhere Mengen an DNA-Strangbrüchen in Dickdarmmukosazellen im Vergleich zur Kontrollgruppe.
Merkmale Irinotecan ist ein Prodrug, das zur Behandlung von metastasierendem Darmkrebs eingesetzt wird.

Protokoll (aus Referenz)

Zell-Assay:

[1]

  • Zelllinien

    LoVo and HT-29 cells

  • Konzentrationen

    0 μM -100 μM

  • Inkubationszeit

    48 hours

  • Methode

    Exponentially growing cells (LoVo and HT-29 cells) are seeded in 20 cm2 Petri dishes with an optimal cell number for each cell line (2 × 104 for LoVo cells, 105 for HT-29 cells). They are treated 2 days later with increasing concentrations of Irinotecan or SN-38 for one cell doubling time (24 hours for LoVo cells, 40 hours for HT-29 cells). After washing with 0.15 M NaCl, the cells are further grown for two doubling times in normal medium, detached from the support with trypsin-EDTA and counted in a hemocytometer. The IC50 values are then estimated as the Irinotecan or SN-38 concentrations responsible for 50% growth inhibition as compared with cells incubated without Irinotecan or SN-38.

Tierstudie:

[5]

  • Tiermodelle

    Female nude mice with COLO 320 and WiDr xenografts.

  • Dosierungen

    20 mg/kg

  • Verabreichung

    Intraperitoneal injection

Referenzen

  • https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/11914913/
  • https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/16842384/
  • https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/15182436/
  • https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/9649129/
  • https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/9033637/
  • https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/21046105/
  • https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/16317751/

Kundenproduktvalidierung

<p>Growth inhibitory effects of Irinotecan in human pancreatic cancer cells. Panc1 cells were plated in triplicates into 48-well plates at a density of 10,000 cells/ml. After 24 hours, complete culture medium was changed into fresh low-serum-containing medium (1% FBS) containing DMSO (control) or indicated doses of Irinotecan (Selleckchem). Cell viability 72 hours after treatment was determined by AlamarBlue assay (Invitrogen) according to manufacturer's instructions. Results are expressed as percentages of control, which was arbitrarily assigned 100% viability, and represented as the mean ± standard deviation (SD) of the tripicate wells. </p>

Dr. Edita Aksamitiene from Thomas Jefferson University, , Dr. Mikhail Menshikov of Cardiology Research Center

In vitro cell uptake data showing the HA coating on HAC-PFP-DC nanoparticles significantly improves drug delivery into prostasphere and mammosphere cells enriched with CSCs. Fluorescence micrographs of (A) prostasphere and (B) mammosphere cells after incubated with the simple mixture of free DOX&CPT, PFP-DC nanoparticles, and HAC-PFP-DC nanoparticles for 3 h at 37 °C. CPT:irinotecan

Daten von [ , , Biomaterials, 2015, 72:74-89 ]

Monolayer cultures of human OVCAR-5 cells were incubated with Mn, irinotecan or their combination for 6, 24, and 48 hours. Representative immunofluorescence imaging of Tdp1 (red fluorescence) and γH2AX (green fluorescence) in OVCAR-5 cells subjected to (i) No-treatment (NT); (ii) Mn ; (iii) Irinotecan; and (iv) Combination of Mn and irinotecan for 24 hours.

Daten von [ , , Mol Cancer Ther, 2018, 17(2):508-520 ]

(A) HCT116 and (B) HT29 cells were cultured with 0.1% DMSO (control) or A452 (0.5, 1, 2 uM), SAHA (5 uM), cisplatin (10 uM), irinotecan (5 uM), or capecitabine (10 uM) at the indicated concentrations for 24 h. The Western blot analysis shows PARP degradation, proapoptotic and antiapoptotic markers. α-Tubulin is shown as a loading control.

Daten von [ , , Carcinogenesis, 2018, 39(1):72-83 ]

Sellecks Irinotecan Hydrochloride Trihydrate Wurde zitiert von 90 Publikationen

NSUN5 Mediates Resistance to Doxorubicin via Up-regulation of DNA Damage Repair Proteins BRCA2 and BRIP1 in Colorectal Cancer [ Am J Pathol, 2025, S0002-9440(25)00252-4] PubMed: 40713976
The novel SMYD3 inhibitor EM127 impairs DNA repair response to chemotherapy-induced DNA damage and reverses cancer chemoresistance [ J Exp Clin Cancer Res, 2024, 43(1):151] PubMed: 38812026
Establishment, characterization, and biobanking of 36 pancreatic cancer organoids: prediction of metastasis in resectable pancreatic cancer [ Cell Oncol (Dordr), 2024, 10.1007/s13402-024-00939-5] PubMed: 38619751
CHD1L Inhibitor OTI-611 Synergizes with Chemotherapy to Enhance Antitumor Efficacy and Prolong Survival in Colorectal Cancer Mouse Models [ Int J Mol Sci, 2024, 25(23)13160] PubMed: 39684869
Effects of simulated microgravity on colorectal cancer organoids growth and drug response [ Sci Rep, 2024, 14(1):25526] PubMed: 39462078
Assessment of stromal SCD-induced drug resistance of PDAC using 3D-printed zPDX model chips [ iScience, 2023, 26(1):105723] PubMed: 36590169
Artesunate ameliorates irinotecan-induced intestinal injury by suppressing cellular senescence and significantly enhances anti-tumor activity [ Int Immunopharmacol, 2023, 119:110205] PubMed: 37104917
Cutoff value of IC50 for drug sensitivity in patient-derived tumor organoids in colorectal cancer [ iScience, 2023, 26(7):107116] PubMed: 37426352
The role of pregnane X receptor (PXR-in cancer drug resistance and identification of novel PXR antagonists [ Tübingen, 2023, ] PubMed: None
p53 controls choice between apoptotic and non-apoptotic death following DNA damage [ bioRxiv, 2023, 2023.01.17.524444] PubMed: 36712034

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