AG-1024

Katalog-Nr.S1234 Charge:S123401

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Technische Daten

Formel

C14H13BrN2O

Molekulargewicht 305.17 CAS-Nr. 65678-07-1
Löslichkeit (25°C)* In vitro DMSO 61 mg/mL (199.88 mM)
Water Insoluble
Ethanol Insoluble
In vivo (Lösungsmittel einzeln und der Reihe nach zum Produkt hinzufügen.)
Homogeneous suspension
CMC-NA
≥5mg/ml Taking the 1 mL working solution as an example, add 5 mg of this product to 1 ml of CMC-Na solution, mix evenly to obtain a homogeneous suspension with a final concentration of 5 mg/ml.
Clear solution
5%DMSO 40%PEG300 5%Tween80 50%ddH2O

Validiert von Selleck Labs. Sollten Sie Anpassungen an dieser Formulierung benötigen, wenden Sie sich an unser Vertriebsteam für kundenspezifische Tests.

3.000mg/ml (9.83mM) Taking the 1 mL working solution as an example, add 50 μL 60 mg/ml clarified DMSO stock solution to 400 μL PEG300, mix evenly to clarify it; add 50 μL Tween80 to the above system, mix evenly to clarify it; then continue to add 500 μL ddH2O to adjust the volume to 1 mL. The mixed solution should be used immediately for optimal results. 
* <1 mg/ml bedeutet schwer löslich oder unlöslich.
* Bitte beachten Sie, dass Selleck die Löslichkeit aller Verbindungen intern testet und die tatsächliche Löslichkeit geringfügig von veröffentlichten Werten abweichen kann. Dies ist normal und ist auf geringfügige Batch-zu-Batch-Variationen zurückzuführen.
* Versand bei Raumtemperatur (Stabilitätstests zeigen, dass dieses Produkt ohne Kühlmaßnahmen versendet werden kann.)

Vorbereitung von Stammlösungen

Biologische Aktivität

Beschreibung AG-1024 (Tyrphostin, AGS 200) hemmt die IGF-1R-Autophosphorylierung mit einem IC50 von 7 μM, ist bei IR mit einem IC50 von 57 μM weniger potent und unterscheidet spezifisch zwischen InsR und IGF-1R (im Vergleich zu anderen Tyrphostinen).
Ziele
IGF-1R
(NIH-3T3 fibroblasts )
Insulin Receptor
(NIH-3T3 fibroblasts )
7 μM 57 μM
In vitro AG-1024 blockiert die IGF-1R- und IR-Autophosphorylierung mit einer IC50 von 7 μM bzw. 57 μM. Diese Verbindung hemmt auch die Protein Tyrosine Kinase-Aktivität gegenüber exogenen Substraten (TKA) mit IC50-Werten von 18 μM bzw. 80 μM. Diese Chemikalie (10 μM) hemmt die Zellproliferation zeitabhängig und induziert die Apoptose in MCF-7-Zellen nach 48 Stunden um 20,1 % und um >40 %, wenn sie mit Bestrahlung (10 Gy) kombiniert wird, was potenter ist als die alleinige Bestrahlung (10 Gy) um 11,8 %, was mit einer Herunterregulierung von Phospho-Akt1 und Bcl-2 sowie einer Hochregulierung von Bax, p53 und p21 assoziiert ist. Es hemmt signifikant die Proliferation von Melanomzellen mit einer IC50 von <50 nM in Abwesenheit von Serum, indem es die MAPK/ERK2-Signalübertragung blockiert, anschließend schnell die pRb-Dephosphorylierung und -Aktivierung induziert und schließlich die Bildung von wachstumshemmenden pRb-E2F-Komplexen. Die Behandlung mit dieser Verbindung reguliert die Expression von Bcr-Abl und P-Akt herunter und die DNA-PKcs-Expression in UT7-9- und Ba/F3-p210-Zellen hoch, was zu einer verminderten klonogenen Überlebensrate und Proliferation führt. Es hemmt auch signifikant die Proliferation von Zellen, die gegen den BCR-ABL-Inhibitor STI571 resistent sind, was mit einer dosisabhängigen Abnahme der Bcr-Abl-Proteinexpression korreliert.
In vivo Die Verabreichung von AG-1024 in einer Dosis von 30 μg über 10 Tage hemmt signifikant das Tumorwachstum von Ba/F3-p210-Xenotransplantaten in Mäusen.

Protokoll (aus Referenz)

Kinase-Assay:[1]
  • Hemmung der IGF-1- und Insulin-stimulierten Zellproliferation

    NIH-3T3-Zellen, die IGF-1- oder Insulinrezeptoren überexprimieren, werden auf 96-Well-Platten (2.000–5.000 Zellen/Well) ausgesät und über Nacht in komplettem Medium gehalten. Die Zellen werden dann für 120 Stunden auf DMEM mit 1 % FBS in Gegenwart von 10 nM IGF-1 oder Insulin und verschiedenen Konzentrationen von AG-1024 umgestellt. Das Medium wird alle 48 Stunden gewechselt. Zu den angegebenen Zeitpunkten wird das Medium aus den Wells abgesaugt und 100 μL MTT zu jedem Well gegeben. Die Zellen werden dann 4 Stunden bei 37 °C inkubiert und durch Zugabe von 100 μL Isoamylalkohol und Schütteln für 20 Minuten lysiert. Die Platte wird dann im ELISA-Reader bei 570 und 690 nm abgelesen. Der IC50-Wert wird zum Zeitpunkt 120 Stunden berechnet.

Zell-Assay:[2]
  • Zelllinien

    MCF-7

  • Konzentrationen

    Dissolved in DMSO, final concentration 10 μM

  • Inkubationszeit

    24, 48 or 72 hours

  • Methode

    Cells are exposed to AG-1024 for 24, 48 or 72 hours. For the determination of proliferation, cells are harvested and counted with trypan blue dye exclusion. Apoptosis is evaluated by dual staining of MCF-7 with fluoresceine anti-digoxigenin and propidium iodide. Briefly, fixed cells are washed with PBS, suspended in TdT buffer with TdT enzyme and Dig-dUTP for 60 minutes, and suspended in FITC blocking solution with anti-Dig-Fluorescein for 30 minutes at room temperature and kept in a dark place. Cells are then rinsed in buffer and resuspended in propidium iodide/RNase A solution for 30 minutes then analyzed by flow cytometry. For the assessment of phospho-Akt1, Bax, p53, bcl-2 and p21, cells are lysed and analyzed by western blot.

Tierstudie:[4]
  • Tiermodelle

    Female nude mice implanted subcutaneously with Ba/F3-p210 cells

  • Dosierungen

    30 μg/day

  • Verabreichung

    Injected i.p

Referenzen

  • https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/9075698/
  • https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/11747348/
  • https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/12649208/
  • https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/15494718/

Kundenproduktvalidierung

<p> </p><p>(A) CLL B cells purified from freshly isolat ed or freeze-thawed PBMCs from CLL patient samples were treated with a single dose of 15 µM AG1024, 1µM PPP or 1µM linsitinib for 24h and cell survival was determined by flow cytometry. Results are shown as mean  ± SEM, n=20. (B)CLL B cells purified from freshly isolat ed or freeze-thawed PBMCs from CLL patient samples were treated with a single dose of 15 µM AG1024 (AG) or 1µM linsitinib (L) and immunoblotted for the expression of phosphorylated IGF1R and IRS-1 (n=6). (C) CLL B cells purified from freshly isolat ed or freeze-thawed PBMCs from CLL patient samples were treated with a single dose of 1µM PPP and immunoblotted for the expression of phosphorylated IGF1R and IRS-1 (n=4). (D) CLL B cells purified from freshly isolated or freeze-thawed PBMCs from CLL patient samples were treated with 5-15 µM AG1024 and subject to a Western blot analysis using the indicated antibodies. Results are represented as mean±SEM (n=10). Supplementary Figure 1C shows the associated densitometrical analysis after treatment with 15 µM AG1024. (E) CLL B cells purified from freshly isolat ed or freeze-thawed PBMCs from CLL patient samples were treated with 10-500nM rhIGF-1 and immunoblotted for the expression of IGF1R, pIGF1R, pAkt, Akt, pERK and Erk. A representative example from four independent experiments is shown.</p>

Daten von [ Blood , 2013 , 122(9), 1621-33 ]

<p>FIG. 7. Gossypol sensitizes cancer cells to growth factor signaling pathway inhibitors. A, Forty-eight-hour treatments with the MEK inhibitor AZD6244 significantly reduced lung cancer A549 cell viability in a dose-dependent manner (0.1, 2, 5, and 10 μM) when combined with1 or 2 μM gossypol. B, Seventy-two-hour treatments with the EGFR inhibitor AG1478 (0.25, 0.5, and 1 μM) combined with 0.25 μM gossypol reduced cell viability in SKBR3 breast cancer cells. C, A 48-h treatment with the IGF-IR inhibitor AG1024 (0.25 and 0.5 μM) combined with 1 μM gossypol reduced cell viability in MCF-7 breast cancer cells. Serum-starved cells were incubated with vehicle (DMSO) as a control or with gossypol combined with inhibitors at indicated doses for 48-72 h. Cell viability with the different treatments was determined by MTS assays. Collected data were normalized to the DMSO treatment control, which was set to 100%. Each data point represented the average of values obtained from three wells of cells for each treatment. Differences between the untreated control and the inhibitor-treated samples were analyzed for the significance of difference using a Student’s t test, with P values indicated.</p>

Daten von [ Mol Endocrinol , 2011 , 25, 2041-53 ]

(a-d) Effect of AG 1024 on 5HT3R-dependent neurogenic effects in the hippocampal dentate gyrus. (b) Representative images of the dentate gyrus double-stained for BrdU and DCX. Data for wild-type (WT) mice with respective drug treatments are shown. Scale bars, 100 μm.

Daten von [ , , Mol Psychiatry, 2018, 23(4):833-842 ]

Sellecks AG-1024 Wurde zitiert von 27 Publikationen

A Transcriptomics Analysis of the Regulation of Lens Fiber Cell Differentiation in the Absence of FGFRs and PTEN [ Cells, 2024, 13(14)1222] PubMed: 39056803
LTK and ALK promote neuronal polarity and cortical migration by inhibiting IGF1R activity [ EMBO Rep, 2023, 24(7):e56937] PubMed: 37291945
Ras-mutant cancers are sensitive to small molecule inhibition of V-type ATPases in mice [ Nat Biotechnol, 2022, 10.1038/s41587-022-01386-z] PubMed: 35879364
Tyrphostin AG1024 Suppresses Coronaviral Replication by Downregulating JAK1 via an IR/IGF-1R Independent Proteolysis Mediated by Ndfip1/2_NEDD4-like E3 Ligase Itch [ Pharmaceuticals (Basel), 2022, 15(2)241] PubMed: 35215353
Targeting oncogenic mutations in colorectal cancer using cryptotanshinone [ PLoS One, 2021, 16(2):e0247190] PubMed: 33596259
Regulation of Hippo-YAP Signaling by Insulin-Like Growth factor-1 Receptor in the Tumorigenesis of Diffuse Large B-cell Lymphoma [ J Hematol Oncol, 2020, 13(1):77] PubMed: 32546241
Myeloid cells provide critical support for T-ALL in vivo [ The University of Texas at Austin, 2020, ] PubMed: None
An Autocrine IL-6/IGF-1R Loop Mediates EMT and Promotes Tumor Growth in Non-small Cell Lung Cancer. [ Int J Biol Sci, 2019, 15(9):1882-1891] PubMed: 31523190
mTORC2-mediated PDHE1α nuclear translocation links EBV-LMP1 reprogrammed glucose metabolism to cancer metastasis in nasopharyngeal carcinoma. [ Oncogene, 2019, 38(24):4669-4684] PubMed: 30745576
A novel 5HT3 receptor–IGF1 mechanism distinct from SSRI-induced antidepressant effects [Kondo M, et al. Mol Psychiatry, 2018, 23(4):833-842] PubMed: 28439104

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